Partnerzy serwisu:
Pasażer

Wraca kolejowe połączenie Chiny – Wietnam

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Wraca kolejowe połączenie Chiny – Wietnam
fot. Przemysław JezierskiPociąg Nanning - Hanoi w 2011 roku obsługiwany składem kolei wietnamskich DSVN
Po ponad pięciu latach przerwy zostaje przywrócone kolejowe połączenie Chin i Wietnamu. 25 maja 2025 r. wznowiono kursowanie pociągu pasażerskiego, łączącego chińskie miasto Nanning ze stolicą Wietnamu – Hanoi. Wietnam pozostawał odcięty od międzynarodowych połączeń pasażerskich od początku pandemii COVID-19, czyli od 2020 r.

Dwie szerokości toru, jeden pociąg

W Chinach i w Wietnamie występują różne szerokości toru, dlatego oba kraje, choć posiadają kolejowe przejścia graniczne, od zawsze miały ograniczone możliwości w kształtowaniu oferty pociągów międzynarodowych. Od lat w rozkładzie jazdy figurował tylko jeden pociąg sypialny, zapewniający w miarę dogodne połączenie z Nanning do Hanoi. W stolicy Wietnamu pasażerowie mieli możliwość przesiadki na pociągi do Sajgonu, z kolei do Nanning można było dotrzeć koleją dużych prędkości z Pekinu. Dawniej pasażerowie korzystający z pociągu Nanning – Hanoi byli skazani na przesiadkę ze składu chińskiego na wietnamski na granicy obu państw, jednak w ostatnich latach przed wybuchem pandemii na odcinku wietnamskim wykorzystywano splot torów 1435 i 1000 mm, dzięki czemu chiński skład dowoził pasażerów bezpośrednio do Hanoi.

Po wielu latach przerwy pociąg powrócił praktycznie w niezmienionej formie i ponownie zapewnia bezpośrednie połączenie z Nanning do Hanoi.

395 kilometrów w 12 godzin

Pociąg relacji Nanning – Hanoi kursuje codziennie i jest obsługiwany wagonami kolei Chińskich CRH. W zestawieniu znajdują się tylko wagony sypialne z przedziałami czteroosobowymi. Przejazd 395-kilometrową trasą trwa 12 godzin.

Ze stacji początkowej Nanning skład oznaczony numerem T8701 wyrusza o 18:10. Po niecałych 4 godzinach dociera do chińskiej stacji granicznej Pingxiang, gdzie ma 40-minutowy postój. Przejazd przez granicę trwa 40 minut. Wtedy zmienia się strefa czasowa i numer pociągu z chińskiego T8701 na wietnamski MR2. Na wietnamskiej stacji granicznej Dong Dang zaplanowano długi, przeszło półtoragodzinny postój od 23:22 do 1 w nocy. W tym czasie wszyscy pasażerowie muszą opuścić skład, zabierając swój bagaż, i udać się na stację, gdzie jest przeprowadzana odprawa paszportowo-celna.

Przejazd wietnamskim odcinkiem trasy od Dong Dang do Hanoi zajmuje nieco ponad 5 godzin. Pociąg kończy bieg o 5:20 na stacji Hanoi Gia Lam, zlokalizowanej na przedmieściach Hanoi. Na tej stacji kończy się splot torów 1435/1000 mm, dlatego skład korzystający z toru o standardowym rozstawie 1435 mm nie może dowieźć pasażerów do głównej stacji, oddalonej o 6 km. W drogę powrotną pociąg MR1 wyrusza ze stacji Hanoi Gia Lam o 21:20 i kończy bieg w Nanning następnego dnia o 10:10 jako pociąg T8702.

Bilet na przejazd w całej relacji wraz z miejscówką na wagon sypialny kosztuje 248 juanów chińskich lub 750000 dongów wietnamskich, czyli około 130 zł.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy IC z Suwałk na Litwę. Będą skomunikowania?

Pasażer

Nowy IC z Suwałk na Litwę. Będą skomunikowania?

Kasper Fiszer 29 maja 2025

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Tabor i technika

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Roman Czubiński 27 maja 2025

KDP na Litwę raczej po roku 2030

Pasażer

KDP na Litwę raczej po roku 2030

Kasper Fiszer 23 maja 2025

Czy po pandemii będziemy mniej jeździć koleją?

Infrastruktura

Czy po pandemii będziemy mniej jeździć koleją?

Artur Bogdanowicz 23 stycznia 2021

Komunikacja miejska: Nie wstrzymujmy inwestycji w trudnych czasach

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Nowy IC z Suwałk na Litwę. Będą skomunikowania?

Pasażer

Nowy IC z Suwałk na Litwę. Będą skomunikowania?

Kasper Fiszer 29 maja 2025

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Tabor i technika

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Roman Czubiński 27 maja 2025

KDP na Litwę raczej po roku 2030

Pasażer

KDP na Litwę raczej po roku 2030

Kasper Fiszer 23 maja 2025

Czy po pandemii będziemy mniej jeździć koleją?

Infrastruktura

Czy po pandemii będziemy mniej jeździć koleją?

Artur Bogdanowicz 23 stycznia 2021

Komunikacja miejska: Nie wstrzymujmy inwestycji w trudnych czasach

Zintegrowany transport

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5